Skoleindskrivning

Opmærksomme elever

Opmærksomme børn

Skoleindskrivning
På Præstemarkskolen har vi rullende indskoling. Det betyder, at alle børn starter i skole den første hverdag i måneden efter, at de er fyldt 6 år. Har man fødselsdag i september, har man første skoledag den første hverdag i oktober osv. Eneste undtagelse er de børn, der har fødselsdag i juni måned. Vi ønsker ikke, at juni fødselarerne skal starte i skole, hvor der er sommerferielukket, så børn med fødselsdag i juni, starter i skole første hverdag i juni måned.
Vi har derfor heller ikke kun skoleindskrivningsmøde for forældre én gang om året. Ca. 3 måneder før skolestart inviteres forældrene til møde om skolestarten, og samtidig sendes information direkte til alle hjem om elektronisk indskrivning.

Link til kommunens information omkring skolestart

Kontakt skolens kontor, hvis I ønsker overflytning fra anden skole.