Mellemtrin - Bakkehus

Kreativ læring

Bakkehus – mellemtrin
Bakkehus er Præstemarkskolens afdeling for 3.-6. klasserne, og afdelingen huser også en specialklasse for samme aldersgruppe.

Nye fællesskaber
Når børnene starter i Bakkehus i 3. klasse, starter de samtidig i nye klasser. Vi har mange og gode erfaringer med at bryde fællesskaber op og etablere nye. Børnene lærer hurtigt at agere i de nye sammenhænge med deres nye klassekammerater, hvoraf de kender mange i forvejen fra Kærhus. I Bakkehus er lærerne primært tilknyttet én årgang og har derfor et rigtig godt kendskab til alle børn på årgangen. Lærerne arbejder sammen om undervisningen, som er en blanding af klasseundervisning, holdundervisning og emneuger på tværs af klasser og årgange. Børnene oplever på den måde både trygheden i klassefællesskabet og trygheden ved de andre børn på årgangen og i huset – og de kan altid finde en voksen, som de kender, og som kender dem.

Nye fag
I Bakkehus optræder nye fag på skemaet – nemlig svømning, tysk, historie, håndværk og design samt madkundskab – ikke alle fra 3. klasse, men i løbet af Bakkehustiden.

Forskellighed som styrke
På Præstemarkskolen er forskellighed en styrke. Vores mål er at skabe inkluderende fællesskaber med plads til alle. Vi er en skole, hvor børn og voksne viser respekt for hinanden, og hvor børnene lærer af hinanden både fagligt og socialt. Børnene i de almindelige klasser og specialklassen bor og arbejder dør om dør med hinanden, og vi lægger op til faglige og sociale fællesskaber i det omfang, det giver mening. Børnene i specialklasserne har alle en stamklasseplacering.

Kontakt skolens kontor, hvis I ønsker overflytning fra anden skole.