Regler for brug af mobiltelefoner mm

Kærhus
Elektronisk udstyr (telefoner, tablets, ipads og lign.) må kun medbringes i skole efter aftale med lærere og pædagoger og må kun anvendes efter aftale.
Kærhus kan have særlige dage, hvor der kan "spilles" med eget udstyr i sfo-tid.
Eleverne i Kærhus skal kontakte en voksen, hvis de har behov for at komme i kontakt med forældrene.

Bakkehus
Elever i Bakkehus må medbringe pc'er, tablets, mobiltelefoner og lign. Udstyret må i timerne udelukkende anvendes relateret til undervisningen og kun i et omfang, som læreren vurderer gavnligt for den samlede undervisning – og dermed udtrykkeligt tillader. Udstyr, der ikke benyttes i undervisningen, må ikke være fremme og må ikke give signaler, der forstyrrer.

Såfremt lærerens henstillinger om brug ikke følges, kan læreren inddrage udstyr og eventuelt indlevere det på kontoret. Hvor eleven gentagne gange ikke følger regler og henstillinger, skal hjemmet underrettes.

Eleverne i Bakkehus skal kontakte en voksen, hvis de har behov for at komme i kontakt med forældrene.

Tofthus
Elever i Tofthus må medbringe pc'er og tablets i timerne. Udstyret må i timerne udelukkende anvendes relateret til undervisningen og kun i et omfang, som læreren vurderer gavnligt for den samlede undervisning. Udstyr, der ikke benyttes i undervisningen, må ikke være fremme og må ikke give signaler, der forstyrrer.

Elever i Tofthus skal aflevere deres mobiltelefon ved skoledagens begyndelse; lærerne opbevarer telefonerne sikkert i skoletiden og udleverer dem igen ved skoledagens afslutning.

Såfremt lærerens henstillinger om brug af digitalt udstyr ikke følges, kan læreren inddrage udstyr og indlevere det på kontoret, hvorfra eleven kan få det udleveret ved skoledagens afslutning.

Hvis eleven gentagne gange ikke følger regler og henstillinger, skal hjemmet afhente udstyret på skolens kontor.

Når klassen skal på lejrskole eller har aktiviteter, der foregår udenfor skolen, beslutter skolen om der laves særlige aftaler om mobiltelefoner og brug af sociale medier i den forbindelse.

Eleverne kan i særlige tilfælde efter aftale med en voksen få udleveret sin telefon til særligt brug.

Ansvar
Skolen påtager sig intet ansvar for ødelagt eller bortkommet udstyr, som eleven medbringer. Hvis skolen inddrager elevens udstyr, har skolen ansvaret for det.

Vedtaget i skolebestyrelsen, august 2021